Saturday, August 15, 2009

Taking Shortcuts; A Good Thing?


Do you ever take shortcut way while you are driving to some place. My guess is that most of you do it, especially in Jakarta where traffic crowded oftenly. Surely, taking shortcut make you consume less time and gasoline. Most of the shortcut is not a main street. It could be a narrow street in the middle of public housing.

When traffic on a main street often get crowd someone will attempt find a shortcut way. And then when they find a shortcut, at the begining it give some credit because they drive more efficient. But then, the information is spreading symetricly and more people are taking shortcut. In the end that shortcut way become crowded. And that crowded way will spread into the another main street. That is clearly not a Pareto-Improvement. You can find numbers of public housing street easily in Jakarta transformed into crowded shortcut street and became main source of traffic jam.

Experienced traffic jam is the consequences of driving. Most people don't realize that because they only see problem in narrower stand point despite think about what result to others. Taking shortcut won't reduce traffic jam because it's only transfer crowd to some other places.

3 comments:

kigendengwaras said...

Sama kaya memilih antrian Kasir di Swalayan kan?

Kita milih antrian terpendek...toh akhirnya orang ngikutin..dan antrian jadi panjang..

Artinya kalo ngantri kasir, ya udah ga usah pilih2..langusng aja antri di tempat terdekat

hahaha

nice post...jgn lupa maen2 ke blog gw hhe

Archie said...

hehe bener lu...apalagi kalo penjaga kasirnya cakep...

iye bro..kompi gw lagi rusak..ni aja lagi di warnet..minggu depan gw kembali deh..oke..

Unknown said...

Aku harus bersaksi tentang perbuatan baik dari Ibu Amanda Amanda Badan Kredit. Saya Husnah dan saya mengambil waktu saya keluar untuk bersaksi Ibu Amanda karena dia akhirnya menawarkan apa yang tidak ada orang lain bisa.
Saya dan suami saya masuk ke utang yang sangat besar dengan debitur dan Bank dan kami mencari pinjaman dari perusahaan pinjaman yang berbeda tetapi semua datang ke sia-sia. sebaliknya mereka membawa kita ke dalam lebih banyak utang dan berakhir meninggalkan kami bangkrut sampai saya datang di kontak dengan Ibu Amanda, Dia menawarkan saya pinjaman meskipun pada awalnya saya takut itu akan berakhir seperti setiap perusahaan pinjaman lain saya datang di tapi dia tidak seperti mereka. Sekarang kita telah akhirnya menetap utang kami dan memulai bisnis baru dengan uang yang tersisa dari pinjaman.
Hubungi Ibu Amanda melalui salah satu email berikut. amandaloan@qualityservice.com atau amandaloanfirm@cash4u.com atau Anda dapat menghubungi saya melalui email saya untuk arahan lebih lanjut ikmahusnah@gmail.com