Saturday, August 8, 2009

Common Enemy For The World


This world today is a mess. People killing each other for various reasons. Afghanistan, Irak, Palestine, Somalia have been changed to killing field. High tension relationship between "nuclear country" is threatening the whole world. Is there any way to stop this war?

I recently saw Watchmen and have to say that it was a very good movie. In the edge of nuclear war between Soviet and United States which could destroy earth, Nite Owl (Patrick Wilson), set up an ultimate plan to stop it. The plan is to destroy New York City with a super power energy. The goal is to deceive and make both country realize that there does exist other dangerous side which is stronger than them. One option left for them is to merge and united to face the common enemy together. In the end, peace prevail on earth.

A shortcut to make peace in this world is to create a common enemy, whatever it is. Common enemy leads to common purpose. Trying to convince this world about aliens existence, would be good way to unite this world.

6 comments:

Rudi said...

Is this a movie review? I just bought the dvd.

Jahen Fachrul Rezki said...

watchmen, i don't think that was a good movie...

but the story about oil and rusia make many impact for the other side of the world..

kigendengwaras said...

I recommended H1N1 as the common enemy..haha

Azia Azmi said...

engga ngajak-ngajak :(

junkfoodindo said...

banyak bokepnya ini filem le..

Unknown said...

Aku harus bersaksi tentang perbuatan baik dari Ibu Amanda Amanda Badan Kredit. Saya Husnah dan saya mengambil waktu saya keluar untuk bersaksi Ibu Amanda karena dia akhirnya menawarkan apa yang tidak ada orang lain bisa.
Saya dan suami saya masuk ke utang yang sangat besar dengan debitur dan Bank dan kami mencari pinjaman dari perusahaan pinjaman yang berbeda tetapi semua datang ke sia-sia. sebaliknya mereka membawa kita ke dalam lebih banyak utang dan berakhir meninggalkan kami bangkrut sampai saya datang di kontak dengan Ibu Amanda, Dia menawarkan saya pinjaman meskipun pada awalnya saya takut itu akan berakhir seperti setiap perusahaan pinjaman lain saya datang di tapi dia tidak seperti mereka. Sekarang kita telah akhirnya menetap utang kami dan memulai bisnis baru dengan uang yang tersisa dari pinjaman.
Hubungi Ibu Amanda melalui salah satu email berikut. amandaloan@qualityservice.com atau amandaloanfirm@cash4u.com atau Anda dapat menghubungi saya melalui email saya untuk arahan lebih lanjut ikmahusnah@gmail.com